člen Českého hnutí speciálních olympiád

Plaváček v Ostravě aneb OSTRAVA 2012

V dubnu se opět Plaváček zúčastnil plaveckých závodů v Ostravě, v bazénu SAREZA.

13. 4. 2012 - sraz na Hlavním nádraží, jízda vlakem, oběd a večírek:

Již brzy ráno, v 7:45 hod, byl naplánován v Praze na Hlavním nádraží u pokladen společný sraz všech vybraných plavců, kteří jeli reprezentovat svůj plavecký klub....
V 8:17 jsme nasedli do vlaku, který sice mířil do Žiliny, ale stavěl i v Ostravě, kde se  druhý den konaly plavecké závody.  Naše cesta vlakem trvala 3,5 hodiny, při cestě tam i zpět jsme si společně povídali o různých věcech, a tak se tím pádem i těšili na zítřejší závody. Ve vlaku projížděla stevardka s nápojovým vozíkem, každý si mohl zakoupit, na co měl zrovna momentálně chuť. „Je libo kávičku, čokoládu či něco k zakousnutí......?“ - tak zněla slova slečny stevardky, když rozvážela pokrmy a nápoje...Cesta pozvolna ubíhala,bylo co sledovat z oken - zvolna míjící se okolní krajinu kolem nás.
Když jsme dorazili do Ostravy a vystoupili z vlaku,  šli jsme sespolečně poohlédnout,  kde bychom se mohli naobědvat.
Našli jsme bezva restauraci blízkosti ulice u Náměstí Svatopluka Čecha a každý si objednal něco k snědku i nápoj. Hned poté jsme se šli ubytovat do ubytovny ČD, kde jsme si na chvíli odpočinuli. Poté jsme se společně vydali na zábavný uvítací večírek, kde jsme křepčili a dle své chuti se náramě bavili. Jak by ne, když tu panovala skvělá nálada a hrál nám k tomu pan DJ Petr.

Dokonce tu byla i možnost zazpívat si na hudební základ píseň, kterou si každý mohl sám vybrat.I já jsem měl odvahu vystoupit před publikem a suveréně zazpívat hit od Michala Davida z filmu Discopříběh - skladbu Je to blízko. Poté jsem zazpíval ještě jednu píseň, kterou jsem věnoval dvěma bezva děvčatům z naší skupiny a sklidil jsem obrovský potlesk a tím pádem i veliký úspěch u holek a u diváků.....
Dokonce tu byla i bohatá tombola - každý si mohl zakoupit za pouhé 2,- Kč lístečky s čísly. Každý, kdo byl vylosován, si mohl přijít pro cenu. Byla tu i možnost si zakoupit něco k snědku a k pití. Když ples zvolna byl v závěru svého konce, tak se každý odebral do svých domovů, aby byl odpočatý na zítřejší závody.

14. 4. 2012 - Budíček, sraz u vrátnice, odchod k bazenu, závody a vyhlášení vítězů…

Druhý den, když jsme vstali, oblékli a nasnídali, sešli se všichni v 7:45 u vrátnice a společně vyrazili k bazénu. Zde jsme se převlékli do plavek a nastoupili do řady na zahajovací ceremoniál u bazénu. Byli jsme seznámeni s průběhem závodů a pravidly.

Jako start č. 1 se měly připravit ženy na 25 m prsa, což byly dvě rozplavby.  Po nich nastoupili muži, též na disciplínu 25 m prsa a následně na volný způsob. Následovala další disciplína - 50 m, v pořadí stejném, jako to bylo u disciplíny na 25 m, pouze s tím rozdílem že plavec který plaval 50 m, musel startovat z vody. (na 25 metrech se startovalo buď z vody, nebo kdo chtěl, tak z bloku). Petr plaval se mnou jak na 25, tak i na 50 metrů a zvládnul to na výbornou. Bravo Péťo jsi jednička, jen tak dál! Paní Dana dělala dokumentární záznam. Při závodech panovala jak skvělá nalada i nervozita zárověň, šlo do tuhého,všichni na břehu nám drželi palce a fandili nám. Za to jim patří veliký dík.

Poté byla vyhlášená pauza na občerstvení a na to,aby rozhodčí mohli vyhodnotit výsledky všech závodníku. Posléze jsme se opět všichni seřadili u bázénu - vyhlašovaly výsledky a rozdávaly se zasloužené medaile - vyhráli jsme jich celkem 10. To je pro naší skupinu veliký úspěch a tak na nás mohla být naše trenérka hrdá... :-)

Po závodech jsme šli opět na oběd, tentokrát každý jinam – a ještě před tím jsme se společně vyfotili. Po obědě jsme se sešli na nádraží, nasedli do vlaku a mířili jsme zpět ku Praze. Měli jsme výborný pocit z krásného výletu a ze skvělých závodů.

Moc rádi bychom poděkovali paní Obralové (SPMP Ostrava- Pustkovec) za pozvání, za organizaci závodů, skvělý přístup, ochotu a pochopení. Všem rozhodčím a jejich asistentům. Velký dík patří naší paní trenérce, Hance Okálové a také paní Jahodové. Díky vám všem, bylo to supr!

za Prahu (SK Plaváček, Slavoj a Plavci) se zúčastnili:

Aneta Pojerová, Marcela Klicperová, Markéta Turková,
Petr Okál, Zdeněk Jahoda, Marek Švihovec, Zdeněk Kahovec, Aleš Procházka, Luděk Pejšman.

umístění:

1. místo: Aneta Pojerová (2x zlatá), Markéta Turková, Zdeněk Kahovec
2. místo: Marcela Klicperová, Zdeněk Jahoda
3. Místo: Marcela Klicperová, Markéta Turková, Marek Švihovec, Luděk Pejšman

„… všichni jsou vítězové, už jen proto, že to nevzdali a bojovali dál, jak jen mohli…“